Kaupan ehdot
Osapuolet
Kauppias
Jalo-Aatos Alastalo | KAJAKILLA
Leppäkorventie 40 C as. 3, 04150 Vantaa
040 5627045
jalo@kajakilla.fi
3313719-3
Asiakas
Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä sekä kauppiaskohtaisia ehtoja ostaessaan tuotteita ja palveluja Kajakilla Internet-palveluissa.
Tilaaminen
Yleiset ehdot
Verkkopalvelussa esitetyt hinnat ovat arvonlisäverollisia.
Sovellamme tuotteissa dynaamista hinnoittelua. Hinnat ovat riippuvaisia ajankohdasta ja vaihtelevat kuukausittain, viikoittan ja päivittäin.
Myymme tuotteita yksityishenkilöille sekä yritysasiakkaille.
Pidätämme oikeudet hintojen muutoksiin.
Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta.
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Varausehdot
Näitä ehtoja sovelletaan vuokrattaviin ja varattaviin tuotteisiin ja palveluihin. Yhteisesti näistä käytetään nimitystä "kohde".
Varaaminen
Asiakas vastaa siitä että hän tutustuu varauskohteen/-kohteiden kuvaukseen ja ohjeistuksiin sekä varaukseen liittyviin ehtoihin.
Asiakkaan tekemä varaus on sitova siinä yhteydessä, kun tilaus-/maksuvahvistus on lähetetty asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
Asiakas maksaa varauksen valitsemansa maksutavan mukaisesti noudattaen maksutavan mukaisia ehtoja.
Varausjärjestelmä lähettää tilaus-/maksuvahvistuksen asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.
Kauppias ei vastaa epäonnistuneesta varauksesta vaan asiakkaan tulee viipymättä olla yhteydessä Kauppiaaseen tilanteen korjaamiseksi.
Kauppias ei anna takuuta siitä, että kohde on tässä tilanteessa yhä vapaa.
Mikäli kohde ei ole vapaa, rahat palautetaan tai tilalle tarjotaan mahdollisuuksien mukaan toista kohdetta.
Peruutukset ja muutokset
Peruutuspäivä on se päivä, jona Kauppias on saanut tiedon peruutuksesta.
Asiakas vastaa siitä, että peruutus on lähetetty riittävän ajoissa.
Mikäli asiakas peruuttaa varauksensa,
• peruutus yli 28 päivää ennen tapahtumaa: 70% takaisinmaksu
• peruutus yli 14 päivää ennen tapahtumaa: 35% takaisinmaksu
• peruutus 14 päivää tai vähemmän ennen tapahtumaa: ei takaisinmaksuaAlennuskoodilla varatuista kohteista peritään aina koko hinta riippumatta peruutusajankohdasta.
Jos osallistuja poistuu tapahtumasta aikaisemmin kuin tapahtuman ilmoitettuna päätösajankohtana, tämä ei anna aihetta takaisinmaksuun tai vähennettyyn maksuun, jos asiasta ei ole sovittu etukäteen.
Varaus voidaan asiakkaan pyynnöstä siirtää seuraavin ehdoin
Siirrossa ei ole mahdollista vaihtaa kohdetta.
Siirron tulee tulee tapahtua viimeistään 14 vrk ennen alkuperäisen varauksen alkua.
Mikäli siirretty varaus perutaan, peritään aina koko hinta riippumatta peruutusajankohdasta.
Kauppiaan oikeus peruuttaa varaus
jos siihen ei tule riittävästi ilmoittautumisia. Tällaisissa tapauksissa osallistujille ilmoitetaan viimeistään 7 päivää ennen tapahtuman alkua ja mahdolliset maksut maksetaan osallistujille takaisin, mikäli uutta korvaavaa ajankohtaa ei voida sopia.
Mikäli tapahtumaa ei ole mahdollista järjestää turvallisesti säästä tai muista olosuhteista johtuen, Kauppias pyrkii ensisijaisesti muuttamaan tapahtuman luonnetta, sen paikkaa tai aikaa, niin että tapahtuman turvallinen läpivieminen onnistuu.
Jos koko tapahtuma joudutaan kuitenkin peruuttamaan, osallistujat ovat oikeutettuja takaisinmaksuun
Force majeure -esteen takia peruutetusta tapahtumasta asiakkaalle mahdollisesti syntyneitä kuluja ei korvata.
Vahinkojen korvaukset
Kauppiaalla on vastuuvakuutus
Asiakas on velvollinen korvaamaan Kauppiaalle vahingon, jonka hän on aiheuttanut kohteelle. Varaaja on vastuussa myös muista kohteessa vierailevista henkilöistä sekä heidän aiheuttamastaan vahingosta varauksen aikana.
Kauppias ei korvaa luonnonolosuhteista, kuten hyönteisistä, eläimistä, kelirikosta tai odottamattomista säänvaihteluista asiakkaalle mahdollisesti aiheutuvaa haittaa tai kuluja.
Kauppias ei ole vastuussa tapahtuman aikana henkilökohtaiselle omaisuudelle sattuneesta vahingosta tai henkilökohtaisen omaisuuden katoamisesta
Osallistujien on huolehdittava itse omasta vakuutusturvastaan. Suosittelemme osallistujille tapahtumaan soveltuvan vakuutuksen ottamista.
Valitukset
Mahdolliset valitukset on aina tehtävä mahdollisimman nopeasti aiheen ilmaannuttua.
Mikäli asiaan ei saada tyydyttävää ratkaisua tai siihen liittyy korvausvaatimus, tulee valitus lähettää kuukauden kuluessa vuokra-ajan päättymisestä kirjallisesti.
Kauppias pyrkii käsittelemään valituksen mahdollisimman nopeasti kuitenkin enintään kuukauden kuluessa.
Jos asiakas ja kauppias veivät pääse yhteisymmärrykseen, asiakas voi saattaa riita-asian kuluttajavalituslautakunnan käsiteltäväksi.
Toimitusehdot
Sopimuksen syntyminen
Sitova sopimus kaupasta tulee voimaan, kun tilaus on vahvistettu (tilausvahvistus/maksuvahvistus).
Tilausvahvistus/Maksuvahvistus toimitetaan asiakkaalle sähköpostitse.
Maksuehdot
Kauppias soveltaa palveluissaan luotettavia ja turvallisia maksuvälitystahoja.
Kauppias ei tallenna pankkiyhteys- tai luottokorttitietoja missään vaiheessa.
Asiakas sitoutuu noudattamaan valitsemansa maksutavan mukaisia ehtoja.
Maksaminen laskulla
Lasku on maksettava laskuun merkittyyn eräpäivään mennessä.
Eräpäivän jälkeen maksettuihin laskuihin lisätään aina viivästyskulut. Mikäli lasku on maksettu eräpäivän jälkeen alkuperäisellä laskulla ja viivästyskuluja on ehtinyt jo syntyä, kulut laskutetaan erikseen.
Mikäli maksutapahtumaa ei ole saatettu onnistuneesti loppuun tilaushetkellä, Kauppias ei käsittele tilausta